3.10.07

non vibrato

Τι σοφός που ήταν ο Kurt Weill -και ως ερμηνευτής. Σε όλο το παραπάνω τραγούδι χρησιμοποιεί μόνο ένα έντονο vibrato (the curtain descΕnds), που ακολουθείται από μερικά ακόμα που διαδοχικά φθίνουν. Αν το τραγούδι ήταν ολόκληρο ένα τεράστιο vibrato -όπως συνηθίζεται από τους περισσότερους ερμηνευτές- ο κυματισμός στο descends (άρα και ο κυματισμός του νοήματος -για να θυμηθούμε μια έκφραση του Σεφέρη) δε θα ακουγόταν.

Ω, κ. Kurt, μας κακομαθαίνετε.

5 comments:

Αθήναιος said...

Κολασμένη Mitteleuropa...

kukuzelis said...

Εξαίρετος ο Χέυντεν. Σοφός ο Βάιλ. Συγχαρητήρια για την επιλογή. Αλλά βρίσκω τον σκηνοθέτη του βίντεο ένοχο κακού γούστου. Έβαλε τον Βάιλ επί σκηνής να χορεύει ταγκό (ή ξέρω γω τι). Γούστα είναι αυτά βέβαια, αλλά πόσο Βάιλ μπορούν να αντέξουν πέντε λεπτά της ώρας; (επισυνάπτω και μια ωραία φωτό του συνθέτη για να φανεί καλύτερα η ομοιότης με τον χορευτή).

Νομίζω ότι οπτικά το σύνολο αυτής της δουλειάς με τα τραγούδια του Βάιλ είναι ατυχές. Όλο πλην του Κέηβ.

Αλλά εμείς κακομαθαίνουμε ηχητικά, έτσι;
*

un certain plume said...

Αθήναιε, κολασμένα κολασμένη.

Κουκουζέλη, δίκιο έχετε, κακομαθαίνουμε ηχητικά και το κλιπ είναι τρισάθλιο, αλλά δεν είναι πολύ χαριτωμένη η χορεύτρια που παριστάνει τη Λότε Λένια; Εγώ πάντως την ερωτεύτηκα!

sensualmonk said...

[π'ως μου διέφυγε αυτό το ποστ;! :-( τέσπα, κάλλιο αργά παρά ποτές]

i beg to differ, βρίσκοντας λιτό και χαρίεν σε ίσες δόσεις το βιντεάκι με το τανγκό-μεταξύ-φόξτροτ-και-βαλς

όσο γιά το βιμπράτο και την κακή του χρήση, ας όψονται κάτι ψεύτικες 'ερμηνεύτριες' σαν την milva και την ute lemper. αντιθέτως, το βιμπράτο της λένυα όταν είχει περάσει πιά ο καιρός, ήταν τόσο εμφανώς ζήτημα αδυναμίας και όχι μανιέρας, που ελάμβανε άφεση :-)

Areth said...

για τον αγαπημένο μου τσάρλι που χορεύει με το βαθύφωνο γυναικείο κορμί στην αγκαλιά δε λέτε τίποτα.